dinsdag 25 januari 2011

Dewi Sri

Hallo allemaal,

Mijn laatste kaart voor het supplement Perga Colors Exclusive is klaar.....en gelukt!
Het werkstuk wat ik nu laat zien is er één waar ik best trots op ben, het is mijn mooiste pergamano creatie die ik (3 jaar geleden) gemaakt heb. Maar wat nog belangrijker was is dat ik dit werkstuk met zoveel plezier gemaakt heb. De afbeelding van Dewi Sri heb ik geschilderd met de PCE, Tinta, Tinta Pearl en dorso krijtjes.
Het witte deel is helemaal overgetrokken, geciseleerd en sommige delen uitgeknipt.
Er zitten ook 3-D elementen in: 2x delen op de jurk, 6 bloemen en 17 bladeren.
De kaart komt uit het boek 'Perkamentkunst uit Indonesië'.
Wat ik heel bijzonder vind, en ik weet echt niet hoe ik het gedaan heb, hoe je ook kijkt naar de ogen ze kijken je altijd aan. Dat kun je aan onderstaande foto zien, beweeg je hoofd maar heen en weer, de ogen blijven je aan kijken. In het "echt" is dat nog beter te zien.

close up
Ik heb, wat ik nooit doe, zomaar de uren bijgehouden die ik ermee bezig was.
Ineens bedenk ik dat het misschien wel leuk is om jullie te laten raden??????? hoeveel uur ik hiermee "zoet" ben geweest. :-)
Ik zal het jullie over een paar dagen laten weten.........................;-)

op gewoon perkament papier geschilderd, daarachter een regenboog perkamentpapier
het witte deel op de geschilderde Dewi Sri
en..............ingelijst

Over Dewi Sri:
In Indonesië is rijst niet alleen het hoofdvoedsel, het is eveneens voedsel voor de ziel.
De godin van de rijst is genaamd Dewi Sri, zij waakt over de rijstoogst en wordt door een ieder met respect behandeld om haar gunstig te stemmen. De mythe wil dat de eerste rijst aren uit haar lichaam groeide. Aan Dewi Sri worden tijdens alle facetten van de rijstverbouw offers gebracht; in de zaaitijd, tijdens het groeien en de oogst. Temidden van de rijstvelden bevinden zich vaak kleine altaars waar veelal bloemen of fruit wordt gelegd. Het symbool wat Dewi Sri voorstelt komt men dan ook in heel Indonesië tegen.

Ik ben heel benieuwd naar jullie reactie's en of jullie ook zien dat de ogen je altijd aankijken.
En...........zomaar voor de "LOL"..........hoeveel uur ben ik hiermee bezig geweest???
Ik ben benieuwd wie dit goed raadt ;-)

Ik wens jullie een hele fijne dag!

                  Veel liefs,
                 Frouwkje.
      

4 opmerkingen:

k@rin zei

heel mooi hoor frouwkje,

ik heb die ook jaren geleden gemaakt, maar de mijne moet nog steeds ingelijst worden.

Het was inderdaad leuk om te maken. Dat vond ik ook.

groetjes karin

diana zei

super Frouwkje !!!!!!!!!

Groet diana

CARDS BY JOL AND ART BY JOL zei

hoeveel uur je hiermeee bezig bent geweest?
Ik zou het echt niet weten, maar vast heel wat uurtjes.
Wat een mooi kunstwerk heb je gemaakt, het heeft vast een mooi plaatsje in je huis gekregen.
Ik vind het PRACHTIG!!!!!!!

groetjes jolande

Kantvreugde zei

Hallo Frouwkje,
Schitterend kunstwerk is het geworden, wat knap zeg!!!!!
Ik gok op 25 uur, het zal best veel meer zijn maar ik waag het er op.
Groetjes Rita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...