zondag 9 januari 2011

Perga Colours Exclusief

Hallo allemaal,

Om jullie een beeld te geven wat ik aan het maken ben voor het supplement Perga Colours Exclusief plaats ik wat kaarten die ik al eerder gemaakt heb met de verschillende technieken met deze stiften.
Zoals ik al eerder schreef kan ik de gemaakte kaarten voor het supplement niet laten zien omdat ze exclusief voor het supplement zijn.
De 3e kaart heb ik nu klaar, nu nog 1 kaart hiervoor maken.
PCE is de afkorting van deze stiften. Je kan ze op 2 manieren gebruiken: 1.voor een diepe egale kleur, kleur je met de stiften direct op het werkstuk. 2. Voor het schilderen met PCE kleur je met de stiften op een afscheurpalet. Vervolgens neem je deze kleur of een mengkleur op met het penseel en schilder je het motief.
PCE zijn stiften op waterbasis, speciaal geschikt voor het werken op perkamentpapier. Ze zijn aquarelleerbaar, dat wil zeggen dat de kleuren met een met water bevochtigt penseel over het perkamentpapier verdeeld kunnen worden. Op deze manier kunnen licht- en donkereffecten aangebracht worden.
Er zijn een aantal technieken, de kaarten die ik hiervan gemaakt heb laat ik hieronder zien.

Deze kaart is geschilderd met alleen PCE:



Deze kaart is geschilderd met Pinta Perla en PCE:


Deze kaart is geschilderd met Tinta Pastel en PCE in de one stroke techniek, die ik heel leuk vind om te doen!!  Ik zal ook een keer een kaart met Pintura in de one stroke techniek op mijn blog zetten.


Dan is er nog een techniek: PCE en de perga liners droge techniek. Daar heb ik geen voorbeeld van omdat ik deze nog niet in een kaart verwerkt heb. Maar er zijn dus heel veel mogelijkheden met de stiften (PCE).

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om dit te zien, en als je vragen hebt stel ze gerust.
Een reactie achterlaten mag natuurlijk ook, ik vind dat ook heel leuk om te lezen!!

Ik wens jullie voor straks een goede nachtrust!

                   Veel liefs,
                 Frouwkje.







7 opmerkingen:

CARDS BY JOL AND ART BY JOL zei

wauw dit ziet er wel heel mooi uit.
leuk dat je volger bent geworden en antwoord op je vraag.
ik weet niet meer hoe groot de cirkel was, je kunt de maat nemen die jij leuk vind, je prikt de gaatjes om de centimeter en je moet waarschijnlijk smokkelen om mooi uit te komen, daarom zet ik eerst puntjes met een potlood.
Ik haak meestal met haaknaald nr.1 of 1.25, je kunt bij Pipoos kleine bolletjes katoen (250 gram) kopen in allerlei kleurtjes, is heel fijn om mee te haken en katoen van D.M.C, is ook heel fijn.
succes ermee.

groetjes jolande

Kitty Dieleman. zei

Wwaauuw dat is prachtig zeg.Mooi die kleuren.
Succes verder met dit moois.

Groetjes Kitty

Kantvreugde zei

Hallo Frouwkje,
Schitterend zijn je pergamano kaartjes. Knap werk!!!!
Groetjes Rita.

Lia zei

Ik vind het schitterend!!

groetjes Lia

k@rin zei

zeer mooi hoor. die vlinderkaart en dat russisch meisje zijn echt een wauw waard.

knap gedaan

groetjes karin

Neltine zei

Hoi die Frouwkje,

Wat leuk dat je mee wilt doen met mijn Candy:) Ik heb je naam genoteerd. Nu nog even wachten en dan maak ik de winnaar bekend. Sssspannend:)

Groetjes,
Neltine

Diana zei

Hoi Frouwkje

super je kaarten en een fijne week verder gewenst

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...