zondag 16 januari 2011

Spellbinders opruimen

Hallo allemaal,

Ik ben nu met de 4e (laatste) kaart voor het supplement Perga Colours Exclusive bezig.
Tussendoor kan ik wel even laten zien hoe ik de spellbinders heb opgeruimd.
Bij Hobby Handig staat op hun site "Hobby in beeld", en daar zag ik een filmpje over spellbinders en dat het opgeruimd was in een kaartenbak.
De transparante kaartenbak op A-6 formaat en de zelfklevende magneetvellen op A-4 formaat heb ik aangeschaft bij de scrapbookwinkel (het zal ook best wel ergens anders te verkrijgen zijn, maar hier heb ik ze vandaan).
En zo heb ik ze dan gepimpt:




Het papier is van Paper Mania: Rose Garden en het stippeltjes papier is van Wild Rose Studie: Polka Dots.
Letters heb ik uitgeknipt van het papier van Eline's Babies.
Verder een lintje, roosjes, MS pons Eyelet Lace en strass steentjes gebruikt.

De Magneetvellen zijn gemakkelijk zelf te snijden op A-6 formaat.
De zwarte kant is de magneetkant, waar je de spellbinders op "plakt", het laat echt niet zomaar los. Tot nu toe vind ik dit het beste magneetvel!
De witte kant daar kan je het velletje afhalen en kleef ik het plaatje (op maat gesneden) van de spellbinders op.



Plaatje op de voorkant van het magneetvel geplakt

Dit is dan de achterkant waar je de spellbinders op kan "plakken".

Bij de kaartenbak zit ook een alfabet en notitiekaartjes.
Ik heb één notitiekaartje ook voorzien van een randje en bloemetjes en daar het alfabet opgezet met een bijpassende kleur gelpen en met zwarte pen schrijf ik dan daarachter wat er b.v. onder tabje A staat.
Niet dat ik zoveel spellbinders heb dat ik twee bakjes nodig heb (want dit bakje is leeg), maar ik heb er dus nog één gepimpt.
En zo ziet dan het notitiekaartje eruit en kan je opschrijven wat er in je bakje zit.
Ik vind het superhandig!!




Voor deze kaartenbak heb ik het papier gebruikt van Basic Grey: Marrakech en Alfabet stickers ook van Marrakech. Verder heb ik een MS pons Eyelet Lace, strass steentjes, lint, kant, roosjes en bloemetjes gebruikt.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en
wens jullie nog een fijne voortzetting van de dag.

                  Veel liefs,
                 Frouwkje.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Frouwkje, dit vind ik een super idee. Volgens mij nog het beste tot nu toe. Groet Betsie

Kantvreugde zei

Hoi Frouwkje,
Dat is weer een goed idee, moet toch nodig ook eens aan de slag met opruimen......
Bedankt voor de tip, lieve groetjes, Rita.

Margreet zei

Wat een super idee, alles netjes bij elkaar in een bakje.
En wat een leuke blog heb jij.
Groetjes Margreet

CARDS BY JOL AND ART BY JOL zei

dat heb je mooi gemaakt, netjes opgeruimd zo.

groetjes jolande

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...