maandag 1 oktober 2012

You make life sweet

Hallo allemaal,

Bij Hobbyhome-Hobbyartikelen is een nieuwe challenge begonnen -Ton-sur-ton-. Voor een ieder die niet weet wat dit is: maak een kaart met kleuren in dezelfde kleurgroep in tinten licht/donker.

Zin om mee te doen? Kom gezellig een kijkje nemen op het Challenge blog van Hobbyhome-Hobbyartikelen dan kun je ook gelijk kijken wat de andere DT-leden voor prachtige voorbeelden hebben gemaakt. Ook dit keer is er weer een leuke prijs te winnen!!

Ik heb een kleine easelkaart gemaakt. Een tutorial hiervoor staat in de Magnolia Ink 5/2012.
De basis van de kaart is gemaakt met Bazzill Cardstock Twig en Color Core Cardstock French Roast. De 'easel' is uitgestanst met een Nestabilitie Classic Scalloped Squares Large. Het dessinpapier is van Maja -Fika-. Ik heb Tilda (Tilda with lace jeans) rondom uitgeknipt en haar met sileconenkit verhoogd opgeplakt.
Ze staat op een Nestabilitie Petite Ovals Large, deze heb ik met een embossingfolder hartjes van Crafts Too door de Cuttlebug gehaald. En deze weer gemat op een Nestabilitie Petite Scalloped Ovals Large.
Ik heb alle randen van het papier bewerkt met Distress Ink Walnut stain.


Ik heb Tilda gekleurd n.a.v. een tutorial in de Magnolia Ink 4/2011 (het kiezen van je lichtbron). Alleen het haar heb ik anders gedaan, omdat ik het zo mooier vind (maar dat is natuurlijk persoonlijk).
De corners zijn van Whimsy Stamps -Die Corner Set-. De swirl is van Marianne Design. De grote vlinder is gemaakt met een pons van Martha Stewart. 2x geponst en daartussen 'voelsprieten' van meeldraden geplakt.
Daarop en ook in de hoeken plakparels van JoyCrafts gebruikt. Achter de vlinder zie je nog net een stukje van het kant wat ik gebruikt heb.


De bloemen zijn van Prima Marketing. De roosjes van Wild Orchid Craft. Op de bloemen nog wat Stickles Frosted Lace gedaan. De kleine vlinderpons heb ik al jaren.........zou niet meer weten van wie............ De tekst is een freebie van TLC en deze heb ik uitgestanst met een Shapeabilitie Fancy Tag.


Nog even iets vertellen hoor.........deze stempel heb ik onlangs aangeschaft. Ik vind het een supergave en handige persoonlijke naamstempel. Normaal staat het elfje er niet bij, maar ik heb gevraagd of dat kon!!  En dat kon dus........ Ik heb de stempel HIER gekocht. Snelle service ook!!! Ik ben er superblij mee :-D.


De copics die ik gebruikt heb:
Huid: E0000-000-21-11/R20 blos
Truitje/kant/strik: E43-42-41
Schoenen: E44-43-42-41
Broek: E49-47-44-43
Haar: E49-47-43-41

Je zou zeggen dat er minder tijd gaat zitten in een klein kaartje. Dat is dus (in ieder geval voor mij) niet zo ;-))
Maar ik vond het wel leuk om een keer een heel ander kaartje te maken. En.....ik hou nogal van veel kleur....dus dit was echt een uitdaging voor mij!!

Bedankt voor jullie bezoekje en ik wens jullie nog een hele fijne dag!!

              Veel liefs,
             Frouwkje.





20 opmerkingen:

Margreet zei

Wat een prachtig kaartje
En super mooie kleuren
Groetjes Margreet

Marjan zei

Een prachtig kaartje Frouwkje !
Ik vind de kleuren echt super, heel mooi gedaan.

Groetjes, Marjan

Miranda Slagboom-de Groot zei

Wat een plaatje.
Groetjes Miranda

Corrie zei

Geweldig mooi kaartje Frouwkje!!!!

Liefs Corrie

Plony zei

Prachtige kaart Frouwkje, super gedaan voor deze toch best pittige opdracht. Het klinkt zo simpel maar doe het maar eens, haha.
Fijne dag en liefs van Plony.

CARDS BY JOL AND ART BY JOL zei

prachtige kaart, mooi in de bruintinte, heel mooi ingekleurd.
mooie naamstempel.

groetjes jolande

Samantha zei

Een schitterende kaart Frouwkje! Die kleuren vind ik prachtig en hoe je met die lichtbron hebt gekleurd is ook super!
Gr. Samantha

Wendy zei

Wat een prachtige easelkaart Frouwkje! Ontzettend mooi wat je met de 'lichtinval' hebt gedaan, ziet er schitterend uit. Groetjes, Wendy

Chantal zei

Wauw Frouwkje, wat een supermooie kaart in die prachtige bruintinten! Lieve groetjes, Chantal

Hanny zei

Hallo Frouwkje

Wat een schitterende kaart heb je gemaakt. Het is een moeilijke opdracht maar je hebt er iets geweldigs van gemaakt. Wat een mooie materialen heb je gebruikt en wat een goed idee van die vlinder, 2 keer uitponsen of stansen en de voelspietjes er tussen. Weer wat geleerd:) Je naamstempel vind ik ook prachtig. fijne avond, liefs Hanny

Unknown zei

hallo frouwkje
ik vind jou heel prachtig gedaan , de kleuren spreken mij wel aan en de afwerking is zo prachtig gedaan
veel liefs van marcelline

Tineke zei

Wauw wat schitterend gemaakt weer Frouwkje en dat kleuren van jou ben ik echt jaloers op zo gaaf!

Groetjes Tineke

Marlies zei

Wauw, ik ben helemaal weg van je kaartje!! Wat mooi!!! Heel leuk model, mooie chique ton sur ton kleur en super details!! Je kleurwerk is een kunstwerk op zich! Een super geheel Frouwkje!! groetjes, Marlies

Sinikka zei

Frouwkje, dit is een super leuk kaartje. Het ton sur ton gaat je prima af. Leuke details ook.
Groetjes Sinikka

Riet zei

Schitterende kaart,lief die stempel,zo mooi ingekleurd.
Heel mooi papier en details.


Liefs Riet.

JOKE zei

Ik dacht dat je de opdracht erg moeilijk vond maar jeetje...wat heb je er weer iets moois van gemaakt!!! Geweldig...
Liefs Joke

Agnes zei

ooo Frouwkje, ik vind dit echt een super mooi kaartje!! En of het kaartje nu klein of groot is het blijft idd net zoveel werk.
Je kleurwerk is echt weer fantastisch!
liefs, Agnes

Yvonne zei

Wauw, Frouwkje wat een geweldige kaart. Wat is dit een prachtig kleurwerk zeg. Prachtig in deze E40 serie.
liefs Yvonne

Karin zei

Wat een mooi kaartje Frouwkje, en wat een leuke naamstempel zeg!

Wil zei

WAt een gaaf ,mooi,SUPER mooi kaartje.

Groeten WIL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...