woensdag 20 november 2013

Cadeau envelop

Hallo allemaal,

Vandaag wil ik jullie graag een cadeau envelop laten zien. Ik heb deze gemaakt met de Dutch Envelope Art mal van Dutch Doobadoo. Dit is zoals jullie zien een langwerpige mal. Deze heb ik gekocht bij Hobby Voordelig in Delft (zij hebben ook een webwinkel, maar ik zie hem daar niet staan).
Zo onwijs leuk om te maken :-). En natuurlijk voor heel veel gelegenheden te gebruiken!! De basis van de envelop heb ik gemaakt met ColorCore Cardstock.

'klik' op de foto voor een vergroting :-)

Ik ga laagje voor laagje proberen te omschrijven........Op de basis heb ik een stuk cardstock, wat ik rose gekleurd heb met Distress Ink Spun Suger, bevestigd. Het stuk 'geschreven' papier wat je daar weer op ziet komt uit een blokje van KaiserCraft -These Days-. Het Cardstock papier wat daar weer op ligt heb ik weer gekleurd met Spun Suger en bewerkt met de Dutch Doobadoo mask flower en Distress Ink Broken China. Deze laag heb ik verhoogd opgeplakt met 3-D foam. Daar bovenop heb ik 2 doilies geplakt, waarvan ik de randen eerst bewerkt heb met Distress Ink Walnut Stain. Daarop het plaatje, die ik ook verhoogd heb opgeplakt met foamtape. Het plaatje is van Gerda's Hobbyshop -Vintage algmeen-. Daartussen heb ik het label, van Noor Design -6002/0285- gestoken. De langwerpige bloementakjes heten Gypsophila flowers en zijn (volgens mij) van WOC (kan ze alleen nu niet vinden bij WOC.....).


De bovenkant van de envelop. Je kan hier natuurlijk van alles in doen (als het maar plat is, hihi), zoals geld, cadeaubon etc.


De hoekjes, blaadjes en vlinders zijn ook van Dutch Doobadoo. De vlinders, en ook de randen van het vintage plaatje, heb ik bewerkt met versamark en Frantage Shabby blue van Stampendous. De goudkleurige plakparels op deze kaart zijn van Joy. De blauwgroene plakparels zijn van KaiserCraft (lijfjes vlinders).


De bloemen heb ik zelf gemaakt met Mulberry paper van Marianne Design en een (oudere...) mal van Joy -6002/0068-. Het papier heb ik gekleurd met Distress Ink Broken China. Ik heb hiervoor water in een mini mister gedaan met een paar druppels van het inkt. In het hart van de bloemen heb ik goudkleurige meeldraden gebruikt. Op de bloemen heb ik Snowtex glittering snow aangebracht. Hieronder ook weer de blaadjes van Dutch Doobadoo en nog wat rose meeldraden ertussen gestoken. Ik vond het wel weer errruuuugggg leuk om zelf bloemen te maken :-D.


De label is van Noor Design -6002/0285-. De tekst is ook van Noor Design. Het Ycy hartje (rose) op de label en de 3 rose rondjes (Icy flatback) aan de onderkant van de envelop heb ik bij EBbies gekocht. De randen zijn weer bewerkt met het frantage. En nog een mooi wit kantje eraan gedaan :-).

Ik ben weer heel benieuwd hoe jullie deze envelop vinden!!! Leuk dat jullie weer zijn komen kijken op mijn blog :-). En bedankt voor de supergave reactie's op mijn 'blessed' kaart :-D.
Ik wens jullie een hele fijne avond!!




25 opmerkingen:

Aartje zei

Wat prachtig gemaakt Frouwkje. Echt schitterend resultaat met die prachtige bloemen er op.
Groeten, Aartje

Margreet zei

Wat prachtig envelop en wat een super mooie bloemen
Groetjes Margreet

lenywim35 zei

Het i weer schitterend Froukje. Vooral je bloemen. Morgen even kijken of Ben al nieuwe Dutchdoobadoo heeft.
gr leny w

Miranda zei

echt heel erg mooi Frouwkje
en binnenkort ook in de webwinkel te verkrijgen

Anita Meijer zei

Oh wauw Frouwkje wat heb je dit weer schitterend gemaakt, zo mooi weer, top.
Liefs van Anita

Natasja's Kaarten zei

Ohhhh wat heb je dit weer mooi gemaakt! Prachtig!

Een genot om naar te kijken!

Groetjes, Natasja

Jolanda zei

Wat heb je dit weer mooi gemaakt !!

Unknown zei

frouwkje
ik heb genoten van jou prachtig werk en jou verslag
veel liefs van marcelline

Karin zei

Erg mooi Frouwkje. De bloemen zijn beeldschoon. Gr. Karin

Erica ♥ zei

Wat een schitterende envelop, en de bloemen zijn
helemaal te wowwww !
Liefss Erica ☼

Unknown zei

Wat een pracht creatie en die bloemen zo mooiiiiiiiiiiiii gemaakt je heb er een heel mooi geheel van gemaakt

Liefs Nellie

jolanda zei

wat heb je dit weer leuk gedaan

Jolanda zei

WOW wat heb je dit schitterend gedaan en wat een kleuren. Vind hem helemaal super.

Liefs van Jolanda

Marrie zei

Hallo Frouwkje,

Wat is dit weer een prachtige creatie die je hebt gemaakt en wat mooi zijn je bloemen ik ben gek op zelf gemaakte bloemen.

Lieve groetjes Marrie

Agnes zei

Prachtige envelop Frouwkje.
Alles mooi op elkaar afgestemd enne... ongevuld is het ook al een heel mooi cadeau! :)
Liefs, Agnes

Marlies zei

Een super mooie creatie! Mooie kleuren en mooie details. Je bloemen zijn prachtig! Je maakt altijd z'n mooie dingen met heel veel oog voor perfecte details! groetjes, Marlies

Ans Gilbert zei

Hoi Frouwkje,
Wat heb je een prachtige envelop gemaakt, je bloemen zijn prachtig net als de hele afwerking, liefs Ans

Henriëtte zei

Wat heb je dit weer prachtig gemaakt.

groetjes Henriëtte

Wil zei

Oh, Frouwkje,wat een super mooie creatie.
Leuk om te maken en leuk om te ontvangen

Wil zei

Sorry,ik vegeet een groet

WIL

Tinie zei

Wat zijn die bloemen onwijs gaaf zeg!!! En het geheel, wauw wat een beauty!!!

Heel fijn weekend en groetjes Tinie

Chantal zei

Wauw wauw wauw!!! Hij is weer superssss!

Wendy zei

Práchtig Frouwkje, wat ontzettend mooi! Een leuke manier om iets kado te geven. Je hebt het schitterend opgebouwd en samengesteld en de bloemen zijn wederom weer zoooo mooi!
Een fijne week nog! Lieve groetjes, Wendy

Scraptastische hobby zei

SCHITTEREND Frouwkje en alles zo goed omschreven!!!
En weer zoveel hand made...het is echt prachtig!!
Liefs van Gerie

Monia - Monika Jakubowska zei

Beautiful card, you made fabulous flowers :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...